1. | З 10 сірників побудуй геометричну фігуру, площа якої дорівнює чотирьом площам квадрата, який можна викласти із 4 сірників. |
2. | Як перекласти два сірники так, щоб із двох трикутників утворилось три |
3. | Забери чотири сірники так, щоб залишилось п’ять трикутників. |
4. | * | Кметик написав число 100, використовуючи дев’ять сірників. Спробуй написати це число тими ж сірниками, але іншим способом. |
5. | * | Переклади лише один сірник так, щоб із хлопчачого імені ТОЛЯ утворилось жіноче ім’я. |
6. | Із 36 сірників викладено фігуру, яка нагадує спіраль. Переклади три сірники так, щоб утворилося три квадрати. |
Задачі-жарти, задачі для кмітливих.
1. Казка
В Аравії помирав один старий. Все своє майно, 17 верблюдів, він заповідав синам, причому старший мав одержати половину, середній - третину, а найменший -дев'яту частину. Після смерті батька сини не знали, що робити, бо 17 не ділилося без остачі ні на 2, ні на 3, ні на 9.
Довго сперечалися брати, аж тут під'їхав до них на верблюді мудрець. Довідався про суперечку і дав братам мудру пораду, яка й допомогла розділити майно так, як заповідав батько. Що то була за порада?
2. П'ять хлібин
Один чоловік щодня купував п'ять хлібин. Приятель запитав його, що він з ними робить. ,
- Одну сам їм, двома борг сплачую, а дві в борг даю. Здивувався приятель і попрохав пояснити, що це значить.
3. Скільки овець?
Жили собі два пастухи. У кожного по кілька овець. Перший пастух сказав другому:
- Давай мені одну вівцю і тоді в мене буде в два рази більше, ніж у тебе.
-Ні, - каже другий - давай ти мені одну вівцю, тоді в нас буде порівну. Скільки було овець у кожного?
4. Кому важче?
Кінь і осел, кожний окремо, везли мішки. Осел і каже:
- Ой, мені важко! А кінь йому:
- Ледарю, ти ще й скаржишся! Мені важче, ніж тобі. Якби я взяв у тебе один мішок, у мене стало б удвоє більше, ніж у тебе, а якби ти взяв у мене мішок, у нас було б порівну. Скільки мішків віз кінь і скільки осел?
5.Переправа
Загін солдатів ішов до річки. Містка через річку не було, лише двоє хлопчаків плавали на човні. Однак човен був такий малий, що в ньому міг поміститися тільки один солдат. Як можна переправити через річку весь загін?
6.Цікаве число
Дівчинка записала на аркуші паперу число 666 і запитала подругу, чи зможе вона збільшити це число в півтора раза і відразу показати відповідь, нічого не записуючи. Подруга зразу здогадалася, як їй діяти. А чи здогадався ти?
Підбірка задач із міжнародного математичного конкурсу "Кенгуру"