Сьогодні дитині потрібні не тільки знання, але і достатній рівень життєвої компетентності, сформованість таких особистісних якостей, які допоможуть знайти своє місце у житті, визначитися з колом своїх інтересів та уподобань, стати активним членом суспільства і щасливою, упевненою у власних силах людиною.
Бази даних поділяються на реляційні, мережеві та ієрархічні .
Найбільш поширеними є реляційнібази даних. Реляційною базою даних (від англійського слова геlatiоn— «Відношення») називається така база даних, що містить інформацію, подану у таблицях. Таблиці називаються відношеннями. Рядки таблиці називаються записами, а стовпчики – полями . Декілька таблиць можуть бути зв'язаними між собою через спільні ключові поля.
Розглянемо найелементарніші поняття і створимо найпростішу базу даних «Учні 11 класу».
Критичне мислення – це складний процес, який починається із залучення інформації і закінчується прийняттям рішення.
Технологія розвитку критичного мислення — система діяльності, що базується на дослідженні проблем та ситуацій на основі самостійного вибору, оцінки та визначення міри корисності інформації відносно особистих потреб і цілей.
В основу навчального курсу інформатикрозвивально-компетентнісний підхід, що передбачає формування предметних та ключових компетентностей, а також розвиток певних мисленнєвих навичок.
Одним із засобів формування компетентностей учнів є розв’язування ними компетентнісних завдань, які трапляються в житті та навчальній діяльності. Такі завдання не передбачають наявності чітко визначеної моделі у вигляді конкретних формул чи законів, які слід застосувати, а також зазначених вхідних даних та результатів. Компетентнісні завдання з інформатики можна розглядати як комплексні задачі прикладного характеру, для яких обов’язковим є застосування сучасних ІКТ як засобу розв’язування, надання різнорівневої допомоги та критеріїв оцінювання.
Процес підготовки учнів до олімпіад безпосередньо пов'язаний з наявністю у навчальному закладі вчителів, які готові і здатні взяти на себе відповідальність за роботу з обдарованими учнями. У педагогічній діяльності творчість вчителя займає особливе місце. Адже, лише неформальне, творче ставлення до своїх обов’язків може дати позитивні результати.
Можна виділити такі складові готовності вчителя до роботи з обдарованими учнями...
Поняття інформації відноситься до основних і не визначається через простіші поняття. Вчитель повинен пам’ятати, що немає точної відповіді на питання – що таке інформація, що інформація – лише одна із сторін відображення оточуючої дійсності нервовою системою живого організму, свідомістю людини. Тому вводити поняття інформації слід конкретно-індуктивним способом, за допомогою наочних, добре знайомих учням прикладів.
Для оволодіння учнями практичних вмінь і навичок розв’язувати задачі учитель математики повинен мати достатню кількість різнорівневих однотипних задач і вправ тренувального характеру для домашніх і класних робіт, для факультативних занять.