Сьогодні дитині потрібні не тільки знання, але і достатній рівень життєвої компетентності, сформованість таких особистісних якостей, які допоможуть знайти своє місце у житті, визначитися з колом своїх інтересів та уподобань, стати активним членом суспільства і щасливою, упевненою у власних силах людиною.
Бази даних поділяються на реляційні, мережеві та ієрархічні .
Найбільш поширеними є реляційнібази даних. Реляційною базою даних (від англійського слова геlatiоn— «Відношення») називається така база даних, що містить інформацію, подану у таблицях. Таблиці називаються відношеннями. Рядки таблиці називаються записами, а стовпчики – полями . Декілька таблиць можуть бути зв'язаними між собою через спільні ключові поля.
Розглянемо найелементарніші поняття і створимо найпростішу базу даних «Учні 11 класу».
Поняття інформації відноситься до основних і не визначається через простіші поняття. Вчитель повинен пам’ятати, що немає точної відповіді на питання – що таке інформація, що інформація – лише одна із сторін відображення оточуючої дійсності нервовою системою живого організму, свідомістю людини. Тому вводити поняття інформації слід конкретно-індуктивним способом, за допомогою наочних, добре знайомих учням прикладів.
Для оволодіння учнями практичних вмінь і навичок розв’язувати задачі учитель математики повинен мати достатню кількість різнорівневих однотипних задач і вправ тренувального характеру для домашніх і класних робіт, для факультативних занять.
Поняття «педагогічна технологія» останнім часом дедалі більше поширюється в науці та освіті. Його варіанти – «педагогічна технологія», «технологія навчання», «освітні технології» - широко використовуються в психолого-педагогічній літературі і мають понад 300 формулювань, залежно від того, як автори уявляють структуру і компоненти освітнього процесу.
Особистісно - орієнтоване навчання виходить із визначення індивідуальності, самобутності, самоцінності кожної людини, що вимагає забезпечення розвитку і саморозвитку особистості учня, виходячи із виявлення його індивідуального неповторного суб’єктивного досвіду, здібностей, інтересів, ціннісних орієнтацій, можливостей реалізувати себе в пізнанні, навчальній діяльності, поведінці.