Критичне мислення – це складний процес, який починається із залучення інформації і закінчується прийняттям рішення.
Технологія розвитку критичного мислення — система діяльності, що базується на дослідженні проблем та ситуацій на основі самостійного вибору, оцінки та визначення міри корисності інформації відносно особистих потреб і цілей.
В основу навчального курсу інформатикрозвивально-компетентнісний підхід, що передбачає формування предметних та ключових компетентностей, а також розвиток певних мисленнєвих навичок.
Одним із засобів формування компетентностей учнів є розв’язування ними компетентнісних завдань, які трапляються в житті та навчальній діяльності. Такі завдання не передбачають наявності чітко визначеної моделі у вигляді конкретних формул чи законів, які слід застосувати, а також зазначених вхідних даних та результатів. Компетентнісні завдання з інформатики можна розглядати як комплексні задачі прикладного характеру, для яких обов’язковим є застосування сучасних ІКТ як засобу розв’язування, надання різнорівневої допомоги та критеріїв оцінювання.
Процес підготовки учнів до олімпіад безпосередньо пов'язаний з наявністю у навчальному закладі вчителів, які готові і здатні взяти на себе відповідальність за роботу з обдарованими учнями. У педагогічній діяльності творчість вчителя займає особливе місце. Адже, лише неформальне, творче ставлення до своїх обов’язків може дати позитивні результати.
Можна виділити такі складові готовності вчителя до роботи з обдарованими учнями...
Інтегрований урок — це спеціально організований урок, мета якої може бути досягнуто лише за об'єднанні знань із різних предметів, направлений замінити розгляд і був розв'язання будь-якої прикордонної проблеми, дозволяє домогтися цілісного, синтезованого сприйняття учнями досліджуваного питання, гармонійно який поєднає у собі методи різних наук, має практичній спрямованості.
Сучасний урок — це далеко не одноманітна та єдина структурно-змістова схема. Тому кожний конкретний учитель визначає для себе ті форми роботи, які для нього найбільш прийнятні, відповідають тій парадигмі, якій він віддає перевагу в роботі. Саме урок — це місце, де відбуваються основні процеси навчання, виховання й розвитку особистості.
Інформаційна компетентність - це інтегративне утворення особистості, яке
інтегрує:
знання
(про основні методи інформатики та інформаційних технологій),
уміння (використовувати наявні знання для розв’язання прикладних задач),
навички (використання комп’ютера і технологій зв’язку),
здатності(представляти повідомлення і дані у
зрозумілій для всіх формі)
і виявляється у
прагненні, здатності і готовності до ефективного застосування сучасних засобів
інформаційних та комп’ютерних технологій для вирішення завдань у професійній
діяльності і повсякденному житті, усвідомлюючи при цьому значущість предмета і
результати діяльності.
Будувати кожен урок так, щоб у всіх учнів викликати стійкий інтерес, сформувати навчальну активність і бажання творити й пізнавати, експериментувати, формулювати й перевіряти гіпотези — завдання сучасного вчителя. Без застосування ефективних педагогічних ідей, активних форм і методів навчання та комп’ютерних технологій при підготовці таких уроків тут не обійтися.
Задача сучасної освіти – підготувати підростаюче покоління до життя й
професійної діяльності в новому, високорозвиненому інформаційному середовищі,
ефективному використанню її можливостей. Перетворення сучасної цивілізації в
інформаційне суспільство актуалізує, перш за все, проблему формування
інформаційної компетентності особистості, яка стає визначальним чинником
ефективності її трудової діяльності і повсякденного життя.
Мої статті | Переглядів:2757 | Додав:Lk | Дата:20.02.2014